Bezpłatnie publikujemy prezentacje firm, produktów, ogłoszenia, oferty kupna i sprzedaży maszyn i urządzeń jubilerskich.
Aktualności TARGI

Sukces polskich firm na 46. edycji Targów INHORGENTA MUNICH

przeczytano 2618

27,000 branżowych odwiedzających oraz 1052 wystawców z 41 krajów to bilans 46. edycji targów INHORGENTA MUNICH, które odbyły się w dniach 22-25.lutego 2019 w Monachium.

Wśród 27,000 branżowych odwiedzających wyraźnie odczuwalny był wzrost odwiedzających spoza Niemiec, co podkreślali w rozmowach sami wystawcy.

Najliczniej reprezentowana była Austria, Holandia, Szwajcaria, Włochy oraz Hiszpania.

Wśród wystawców odnotowano 2,5% wzrost względem ubiegłorocznej edycji – warto zauważyć, że wystawcy z Polski stanowią trzecią siłę, zaraz po wystawach z Niemiec i Włoch.

Najwyższy wzrost wystawców został odnotowany w segmencie zegarkowym - 16% względem ubiegłej edycji. Obok marek tradycyjnych jak Maurice Lacroix, który powrócił na INHORGENTĘ po 16 latach, coraz silniej zadomawiają się w segmencie jubilerskim zegarki typu smartwatch. Po raz pierwszy na targach można było zapoznać się z ofertą znanej dotychczas ze świata sportu marki GARMIN. Zgodnie z objętą przez markę strategią ich grupą docelową mają stać się odbiorcy dóbr luksusowych, przesuwając punkt ciężkości ze świata sportu. W chwili obecnej marka współpracuje ze 130 partnerami handlowymi z segmentu Premium. O dynamice w jakim rozwija się segment zegarków smartwatch może świadczyć liczba premier zaplanowanych na 2019 – marka GARMIN planuje w tym roku wypuścić na rynek 30 nowych modeli zegarków smart.   

Polscy wystawcy

42 polskie firmy przyjechały w tym roku do stolicy Bawarii, by zaprezentować swoją ofertę, wśród nich znalazło się 14 firm, które po raz pierwszy spróbowały swoich sił w Monachium. Jednym z wystawców debiutujących na targach jest firma z profesjonalnym oświetleniem dla salonów jubilerskich Frei, której właściciel Pan Tomasz Frej tak podsumowuje udział firmy w targach: „W tym roku niejako za namową i sugestią naszych najlepszych klientów uczestniczyliśmy w targach Inhorgenta w Monachium. Pierwsze wrażenie jakie odnieśliśmy na miejscu dotyczyło skali przedsięwzięcia. Ogromne wyrazy szacunku dla organizatorów za skoordynowanie działań tak wielu zespołów. Wszystko działało sprawnie i przejrzyście. Oprócz ogromnej ilości zwiedzających bardzo zaskoczyły nas codzienne spotkania networkingowe w trakcie, których mogliśmy rozmawiać z klientami a także z potencjalnymi partnerami biznesowymi na innym tle niż stoisko handlowe. Przez organizatorów i uczestników zostaliśmy przyjęci bardzo ciepło oraz dano nam do zrozumienia, że tematyka światła i profesjonalnego oświetlenia salonów jest bardzo istotna dla klientów nie tylko z rodzimego podwórka. Widzimy się w przyszłym roku”. 

Polskie firmy konsekwentnie budują swoją pozycję nie tylko na rynku niemieckim ale także na arenie międzynarodowej. Coraz częściej doceniane są przez niemiecką prasę – w jednym z wydań INHORGENTA Daily redagowanym przez niemieckie wydawnictwo GZ Goldschmiede Zeitung pojawił się całostronicowy artykuł o polskiej biżuterii.

Jednym z artystów zaprezentowanych w artykule jest Małgorzata Mieleszko-Myszka, właścicielka marki Mmarte, która wystawiła się w Monachium po raz szósty: „Targi INHORGENTA są obowiązkowym punktem w moim kalendarzu targowym. Każda edycja wnosi nowe doświadczenia i pozwala na lepsze zrozumienie klientów, ich oczekiwań i zmieniających się potrzeb– w obecnych czasach zmiany na rynku zachodzą bardzo dynamicznie i trzeba być tych zmian świadomym. Punktem wyjścia mojej obecności w Monachium jest prezentacja nowości, rozumianych jako odrębna kolekcja, nie tylko kontynuacja linii. Przed każdymi targami staram się przygotować coś całkowicie nowego – Monachium stało się dla mnie miastem premier moich nowych kolekcji. Tutaj mogę sprawdzić w jaki sposób zareagują na nie właściciele sklepów z różnych stron Europy i nie tylko. A tegoroczną edycję zaliczam do bardzo udanych – powrócili moi dotychczasowi klienci, a także pojawili się nowi, co stanowi bardzo pozytywny impuls do dalszej pracy”.

Bursztynowe Monachium

Bursztyn po raz kolejny pokazał swoją siłę na niemieckim rynku. Po ubiegłorocznej promocji ze strony Miasta Gdańska (wystawa Bursztyn Bałtycki. Tradycja i Innowacja.) bursztyn, tym razem w designerskiej odsłonie postanowiło przybliżyć branżowej publiczności Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników. 

„W tym roku Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników miało okazję po raz pierwszy wziąć udział w targach jako wystawca. Jednocześnie koordynowaliśmy wyspę z szóstką naszych projektantów, przygotowaliśmy niewielką wystawę oraz warsztaty bursztynnicze. To wszystko na 45 metrach na środku hali C2. Jesteśmy pewni, że organizacyjnie był to dla nas duży sukces. Goście targów oraz projektanci/wystawcy mieli możliwość nie tylko obejrzeć, ale również dotknąć, przerobić i poczuć bursztyn. Prezentowana przez nas wystawa prac: Moja Forma/Maria Fijałkowska, Chilli Jewellery/Ireneusz Glaza, Amberwood/Marta Włodarska, Gin Atelier/Dorota Cenecka, A2 Jewellery Design oraz AG/Aleksander Gliwiński wzbudziła duże zainteresowanie. Z przyjemnością można łamać stereotypy nienowoczesnego bursztynu z takimi partnerami”. – podsumowuje Michał Kosior, dyrektor biura Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników. 

Obok firm skupionych w hali designu biżuterię bursztynową na targach zaprezentowały marki: Amber-Ring oraz New Amber Collection w hali B2, AmberAbram, FPH Baco oraz Elwis w hali A2, Design&Style w hali C1. 

Warsztaty z obróbki bursztynu

Z różnymi technikami obróbki bursztynu można się było zapoznać w trakcie warsztatów zorganizowanych na stoisku Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników. Przez wszystkie dni targowe tajniki obróbki bursztynu odsłaniali: Marta Włodarska/ Amberwood, Maria Fijałkowska/Moja Forma, Aleksander Gliwiński/ AG, Piotr Maksymowicz/ A2 Jewellery, Dorota Cenecka/ GinAtelier. Ochotnicy pod okiem ekspertów mogli także usiąść do stołu i spróbować swoich sił w obróbce kamienia. O tym jak bogate „życie wewnętrzne” posiada bursztyn można się było przekonać oglądając poszczególne bursztyny pod mikroskopem, na przygotowanym w tym celu stanowisku.    

Targowe highlighty

Tegoroczne seminaria zostały podzielone na fora skupiające się na analizie bieżących problemów i zagadnień z danego bloku tematycznego, w tym: Gemstone Forum, Pearl Forum, Diamond Forum, Future Lab i Digital Forum. W gronie 40 międzynarodowych ekspertów znalazł się również, po raz pierwszy, polski prelegent. Michał Kosior, dyrektor biura Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników, wygłosił prelekcję:  Amber-jewellery design – from the beginning to the present day!

Pokazy biżuterii i mody stały się punktem obowiązkowym dla każdego odwiedzającego targi ale także dla wystawców – w szczególności premierowy pokaz odbywający się w piątkowy wieczór, który gromadzi  oprócz przedstawicieli prasy, także duże grono odwiedzających i wystawców. 

Po raz trzeci rozdane zostały nagrody INHORGENTA AWARD – ze 140 nadesłanych zgłoszeń wybrano zwycięzców w 8 kategoriach. Wśród laureatów znalazły się firmy: GARMIN, Bulova, Hans D. Krieger, Concrete Jungle, Corinna Heller, Gitta Geschmueck, Juwelier Weber oraz Capolavoro.

Po zakończonym dniu targowym nie mogło zabraknąć tzw. After-Work Party, podczas których, przy lampce wina, można było zrelaksować się po długim, targowym dniu, wymienić się spostrzeżeniami z innymi wystawcami, przenieść na mniej formalną płaszczyznę rozmowy z klientami czy też… zawładnąć targowym parkietem. 

Na kolejną edycję targów INHORGENTA MUNICH zapraszamy do Monachium za rok, w terminie 14-17.lutego 2020.

żródło:

Pro Business Consulting  Joanna Biernacka-Goworek, Agata Białek
Oficjalny przedstawiciel targów INHORGENTA MUNICH w Polsce/ 
Official Representative of INHORGENTA MUNICH in Poland 
INHORGENTA MUNICH Information Center Poland 
ul. Solec 83/15 
00-382 Warszawa/Poland 
Mobile: + 48 695 744 503 

Mobile:  +48 537 884 969 
Phone: + 48 22 789 17 11 
Fax: + 48 22 789 17 86 
e-mail: jbiernacka@pro-business.eu 
www.inhorgenta.com

 

 

Komentarze
Jeszcze nikt nie dodał komentarza. Możesz być pierwszy.
Piszesz odpowiedź na komentarz #0
Anuluj