Bezpłatnie publikujemy prezentacje firm, produktów, ogłoszenia, oferty kupna i sprzedaży maszyn i urządzeń jubilerskich.
Aktualności

Jak promować sklep jubilerski w sieci?

przeczytano 280

Według badania przeprowadzonego przez PWC, globalną firmę świadczącą usługi audytorskie i doradcze, 85% konsumentów nie zamierza zmniejszyć częstotliwości e-zakupów nawet po zakończeniu pandemii. Coraz częściej dla współczesnego kupującego, poszukującego w sieci większości produktów, istotna staje się dopasowana reklama artykułu w wyszukiwarce. Dla wkraczających na rynek marek,  dane pochodzące z wyszukiwarek, pozwolą wyciągnąć wnioski dotyczące skuteczności strategii reklamowej, a co najważniejsze wskażą kierunek optymalizacji nie tylko kampanii Google Ads, ale również globalnej skuteczności pozostałych źródeł ruchu. 

Prowadząc sklep online, najważniejszym punktem powinno być dla nas wdrożenie e-commerce, które dostarczy nam danych na temat zachowań zakupowych, jak np. przeprowadzona liczba transakcji, współczynnik e-commerce czy wartość zakupów. Analizy ruchów konsumentów na stronach internetowych przyczynią się do podejmowania świadomych decyzji dotyczących inwestowania środków w dalszy rozwój firmy i kanały, które przynoszą najlepszy zwrot z inwestycji.

 

<raport - Pozyskiwanie - Kanały - Google Analytics>

Podstawowe narzędzie analityczne, które powinno zostać przez nas wdrożone, to kody Google Analytics. Dla nowo powstających sklepów najlepszym rozwiązaniem będzie wprowadzenie zarówno Google Analytics Universal, jak i nowej wersji Google Analytics 4. Jeśli rozpocząłeś już działalność w internecie i nie masz jeszcze skonfigurowanej nowej usługi GA4, warto ją wdrożyć, aby zacząć zbierać dane.

<konfiguracja usług Google Analytics>

 

Kampanie online – transakcje

Promując sklep online poprzez płatne kampanie Google Ads, do wyboru pozostaje klika typów aktywności, które sprawdzą się przy promocji sklepu. Zarówno jeśli zależy nam na podniesieniu poziomu sprzedaży w sklepie, jak i zwiększeniu liczby realizowanych transakcji przez użytkowników. Ważnym aspektem jest również wzmacnianie zasięgu lub zwiększenie świadomości danej marki czy nowej kolekcji, która zostaje wprowadzana na rynek.

 

Jakie formaty reklamowe sprawdzą się dla jubilerów, którzy działają online?

Kampanie zakupowe

Kampanie polecane na początek funkcjonowania sklepów, to kampanie zakupowe. Jest to określony typ działań reklamowych, który poprzez wykorzystanie feedu produktowego pozwala na wyświetlanie artykułów znajdujących się w ofercie danego sklepu. Reklamy widnieją na górze wyników wyszukiwania i prezentują najważniejsze informacje, czyli zdjęcie oraz cenę produktu. Przygodę ze wspomnianym formatem promocji, możemy rozpocząć zwykłymi kampaniami PLA lub skonfigurować na koncie inteligentne kampanie produktowe tzw. SMART. Artykuły w kampaniach możemy grupować według marek produktów, kategorii (np. kolczyki, naszyjniki, bransoletki) czy cen produktów. Dalsza praca nad działaniami promocyjnymi online na podstawie realizowanych wyników, pozwala oceniać, które produkty cieszą się największą popularnością. Jeśli wspomniane kampanie nie osiągają odpowiedniego ROASU, jednym z sugerowanych rozwiązań jest wstrzymanie najgorzej konwertujących produktów, przeniesienie budżetów między kampaniami czy testowanie różnych grupowań produktów.

Kampanie w sieci wyszukiwania

Wykorzystując kampanie w sieci wyszukiwania, sklep ma możliwość znaleźć się z reklamą usług na górze wyników. Aby stworzyć kampanię w sieci wyszukiwania, należy przygotować bazę słów kluczowych, które powinny promować nasz sklep w momencie pojawienia się w wyszukiwarce. Mogą to być ogólne frazy,

np. „złote kolczyki”, „bransoletki na stopę”, ale także bardziej szczegółowe, jak „naszyjniki celebrytki ze stali chirurgicznej”, „złote obrączki 585”. W tym przypadku warto mieć na uwadze, że im bardziej szczegółowe słowa czy frazy kluczowe, tym bliższa intencja zakupowa użytkownika. Jeśli dopiero zaczynasz reklamować swoją markę i masz ograniczony budżet, warto zacząć od wyboru precyzyjnych, najważniejszych słów.

Dynamiczne reklamy to podtyp kampanii w sieci wyszukiwania, które na początku budowania struktury konta mogą bardzo ułatwić pracę na profilu. Za pomocą wykorzystania dynamicznych celów, możemy skonfigurować kampanię na podstawie kategorii, które znajdują się w naszym sklepie. System, w oparciu o witrynę i zapytanie użytkownika, wygeneruje reklamę.

Pracując na kampaniach w sieci wyszukiwania, musimy pamiętać o wielu elementach, które przyczynią się do tego, aby nasze działania przynosiły oczekiwane rezultaty. Jedną z takich aktywności jest raport wyszukiwanych haseł. Powinniśmy do niego zaglądać systematycznie i usuwać słowa kluczowe, które nie są związane z ofertą. W przeciwnym razie takie zaniedbanie może prowadzić do przepalania budżetu, szczególnie jeśli wykorzystujemy dopasowania słów kluczowych.

Kampanie lokalne – sprzedaż w sklepie stacjonarnym

Promujesz sklep jubilerski? Prowadzisz sklep z biżuterią zarówno w formule online, jak i offline? Zwróć uwagę na możliwości reklamowe, jakie proponują kampanie Google Ads. W swojej strategii wykorzystaj działania lokalne, które stanowią idealne uzupełnienie promocji sklepów stacjonarnych. Reklamy kampanii lokalnych wyświetlają się użytkownikom, którzy znajdują się w pobliżu miejsca Twojego sklepu.

<panel Google Ads - wybór kampanii lokalnych> 

 

Korzystając z tego typu kampanii, możesz przekazać potencjalnym klientom niezbędne informacje o sklepie i jego funkcjonowaniu m.in. dokładną lokalizację, godziny otwarcia czy informacje o najnowszych promocjach lub nowych kolekcjach dostępnych w sklepie.

Możesz zachęcić użytkowników do odwiedzenia Twojego sklepu poprzez wykorzystanie reguły sezonowości. Szykujesz letnią wyprzedaż wakacyjnej kolekcji kolczyków i bransoletek? Promocję z okazji Black Friday? Specjalną ofertę prezentową na Boże Narodzenie? Dzięki dedykowanej kampanii zwiększysz świadomość wśród lokalnych klientów oraz pomnożysz liczbę ich wizyt w sklepie. Reklamy lokalne, które skonfigurujesz na swoim koncie Google Ads, będą wyświetlać się w Mapach Google, w lokalnych wynikach wyszukiwania, na YouTube, a także w różnorodnych witrynach i aplikacjach sieci partnerskiej Google.

Poniżej przykład promocji w sieci reklamowej:

(źródło: support google) 

Masz więcej niż jedną lokalizację sklepu stacjonarnego? Pamiętaj, że możesz dodać je wszystkie do kampanii. Wystarczy, że połączysz odpowiednie wizytówki Google z panelem Google Ads. Zastanawiasz się jakie dane możesz uzyskać z kampanii? Poniżej przykładowe zestawienie, na którym możesz sprawdzić zarówno wyświetlenia, wizyty w witrynie i kliknięcia, jak i wyznaczanie trasy dojazdu, które doprowadziły do połączenia telefonicznego Klienta ze sklepem.

Opisane powyżej przykłady wskazują na to, że sieć reklamowa Google oferuje wiele różnorodnych opcji reklamy dla podmiotów działających w branży jubilerskiej – zarówno dla sklepów działających online, jak i dla tych, które prowadzą tylko tradycyjną działalność stacjonarną.

 

Karolina Kawulka - Senior SEM Specialist w DevaGroup. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. Uwielbia pracę z kampaniami, szczególnie tymi dla branży e -commerce. Specjalizuje się również w wykorzystaniu Google Tag Managera.

 

DevaGroup – należy do elitarnego grona najstarszych i najlepszych agencji SEM w Polsce. W branży od 2005 roku, posiada setki zadowolonych Klientów, doskonałe referencje oraz liczne nagrody i wyróżnienia. Specjalizuje się w marketingu w wyszukiwarkach (SEM): pozycjonowaniu (SEO) i Google Ads, a także w zaawansowanym mierzeniu wyników kampanii internetowych za pomocą Google Analytics. DevaGroup organizuje stałe szkolenia z marketingu internetowego, aby przekazywać wszechstronną wiedzę i umiejętności praktyczne. Ponadto od 2016 roku jest organizatorem semKRK, czyli wyjątkowej, krakowskiej konferencji dla specjalistów SEO i SEM, agencji marketingu internetowego, branży e-commerce oraz właścicieli biznesów. DevaGroup posiada prestiżowy status Google Premier Partner.

 

Więcej informacji o DevaGroup można znaleźć pod adresem: www.devagroup.pl

 

 

 

Komentarze
Jeszcze nikt nie dodał komentarza. Możesz być pierwszy.
Piszesz odpowiedź na komentarz #0
Anuluj
Zobacz też