Silna marka salonu jubilerskiego
Coraz więcej producentów, sklepów czy salonów uświadamia sobie znaczenie siły marki. Doskonale zdają sobie z tego sprawę sieci salonów jubilerskich, które podejmują wysiłek do kreowania silnej marki. Wiedzą doskonale, że marka to sposób odróżniania jednego producenta czy salonu od drugiego. Sposób, który przenika do umysłu klientów i kieruje ich zachowaniem zakupowym. Oczywiście na markę salonu jubilerskiego należy patrzeć nie tylko przez pryzmat wyrobów jubilerskich, które akurat najłatwiej jest podpatrzeć i skopiować. Marka to również organizacja pracy salonu, jego wystrój, witryny okienne, oświetlenie, wygląd i zachowanie pracowników, sposób obsługi klienta, nazwa salonu, logo, slogan czy polityka cenowa itp. – wszystko to, co klient dostrzega i ma dla niego znaczenie. Warto zwrócić uwagę, że wymienione przykładowe elementy kształtujące wizerunek marki są dużo trudniejsze do skopiowania przez konkurencję. Łatwo jest skopiować produkt, ale to, co jest w środku organizacji widać powierzchownie. Nie widać mechanizmu, który tym steruje. Dlatego właściwie zaprojektowane działania budujące siłę marki salonu jubilerskiego, a bazujące na tych wewnętrznych mechanizmach, mogą zapewnić trwałą przewagę konkurencyjną. Zdecydowanie marka salonu jubilerskiego to coś więcej niż same wyroby jubilerskie. Silna marka salonu jubilerskiego daje klientom większą wartość. Oczywiście wyroby jubilerskie są podstawą, to bezapelacyjnie, ale w dzisiejszym świecie nie może to być jedyna baza do walki o klienta. To jedynie „bilet wstępu” do walki na rynku. W przypadku biżuterii większość motywów działania klientów ma podłoże emocjonalne. Klienci salonów jubilerskich mają specyficzne potrzeby, często skrywane, czasami wręcz nieświadome. Pełno w nich marzeń i wyobrażeń. Nic dziwnego, że o nich się nie mówi. Już samo to sprawia, że odpowiedzią na takie potrzeby są wyjątkowe towary (jubilerskie) ale i równie specyficzny musi być „mechanizm” salonu jubilerskiego. Klienci w swoim zabieganym świecie, będą się coraz bardziej kierowali markami w podejmowaniu decyzji. Salon jubilerski, który zbuduje silną emocjonalnie markę, może liczyć na przyciąganie większej liczby klientów i będzie generował wyższe zyski. Oczywiście to temat rzeka, który trudno wyczerpać na forum, ale naszym celem było nie zanudzając dać sugestię do ukierunkowania dalszych prac. Zachęcamy do zapoznania się z innymi wskazówkami na tym forum platformy JUBILERZY. W wolnej chwili zapraszamy też do zapoznania się z informacjami o naszej działalności konsultingowej http://www.cepolska.pl/ lub szkoleniowej dla sklepów http://www.cepolska.pl/szkolenia-handlowe-w-sklepie.html . Tak już na koniec jeszcze jedna myśl - jak głęboko się zastanowić nad tytułem piosenki The Beatles - „All You Need Is Love”, to w naszym przypadku można powiedzieć będzie podobnie - „All You Need Is a Brand”. Warto więc poświęcić więcej czasu i właściwie ukierunkować wysiłek na budowanie silnej marki. Życzymy dobrych przemyśleń nad kreowaniem silnych marek ...