Bursztynowe kolekcje, nowoczesne wzory
Targi AMBERMART otwierają jesienny sezon wystawienniczy, pozwalając zagranicznym kupcom na uzupełnienie oferty po sezonie letnim, a przede wszystkim przed grudniowym szczytem handlowym. Zakres tematyczny targów obejmuje srebrną i złotą biżuterię z bursztynem, biżuterię i przedmioty dekoracyjne z bursztynu, kamienie kolorowe, upominki oraz sztukę użytkową.
– Targi AMBERMART to doskonały moment na zaprezentowanie nowości. Nasi klienci już teraz dopytują nas o nowe kolekcje, które przygotowaliśmy na zbliżające się targi. Ostatnie nasze prace zachwyciły, dlatego z przyjemnością tworzymy kolejne bursztynowe wzory, chcąc wzbudzić równie pozytywne emocje – zapowiada Marcin Wesołowski z pracowni NAC Amber specjalizującej się w klasycznej, ponadczasowej biżuterii z bursztynem.
W tegorocznej, 19. edycji weźmie udział blisko 200 wystawców z Polski i zagranicy. Organizator spodziewa się – podobnie jak w ubiegłym roku – ok. 3000 odwiedzających z 50 krajów. Mimo, że po latach bursztynowego boomu, nadszedł spodziewany spadek cen surowca i wywołane nim przetasowania na rynkach zbytu, zdaniem Ewy Rachoń, dyrektor projektu AMBERMART, sytuacja ta nie powinna wpłynąć na frekwencję kupców. – Wierzę, że targi AMBERMART po raz kolejny dowiodą, jak bardzo w tej branży nieodzowne jest komunikowanie osobiste: kamienie bursztynowe potrafią się często bardzo mocno od siebie różnić, więc proces zakupów, zwłaszcza w przypadku kamieni naturalnych, wymaga osobistego zaangażowania kupców – tłumaczy.
Zaangażowania, dużo większego niż dotychczas, wymaga od producentów sytuacja rynkowa: zmniejszone zainteresowanie wyrobami z bursztynu w Chinach zmusiło ich do poszukiwania nowych rynków zbytu – swoją uwagę skierowali oni przede wszystkim na wymagające rynki europejskie i amerykański. Aby sprostać wymaganiom tamtejszych odbiorców, w ich ofercie pojawiło się więcej niż dotychczas nowoczesnych, lekkich wzorów zgodnych z najnowszymi trendami jubilerskiej mody i wykonanych nowoczesnymi technikami. Niezmiennie dużą jej część stanowią precjoza wykonane ręcznie ze szlachetnych metali zdobione wyselekcjonowanymi kamieniami bursztynowymi w najbardziej pożądanych barwach: żółtym i białym. Jaką ofertę producenci przygotowali na sezon jesienny i zimowy dla odbiorców z całego świata, dowiemy się na najbliższej edycji targów AMBERMART.
Bursztyn w mediach społecznościowych
Uczestnicy targów dowiedzą się także, jak promować swoją firmę i swoje produkty, wykorzystując narzędzia oferowane przez media społecznościowe. Będzie to oczekiwana kontynuacja tematyki ubiegłorocznego seminarium zatytułowanego „Budowanie Marki w Mediach Społecznościowych Krok po Kroku”, które cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem bursztynników.
– Ubiegłoroczny temat zostanie poszerzony o budowanie marki w kontekście sprzedaży internetowej i tworzenia od podstaw sklepu internetowego. W trakcie seminarium bursztynnicy będą mogli wymienić się doświadczeniami z osobami o wieloletnim doświadczeniu w kreowaniu najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce – zachęca Maria Olszewska z Oliwskiej Grupy Konsultingowej.
Bursztyn wczoraj, dziś i jutro
Możliwość poszerzenia zakresu wiedzy o bursztynie – w aspektach turystyki i rekreacji, historii, kultury, sztuki, archeologii na terenie woj. pomorskiego, Polski, Europy i świata – zaoferują organizatorzy Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Bursztyn wczoraj, dziś i jutro”.
– Konferencja ma stanowić platformę wymiany wiedzy, doświadczeń oraz najnowszych wyników badań naukowców i instytucji zajmujących się promocją oraz badaniem bursztynu. W trakcie konferencji poruszymy różnorodne zagadnienia związane z bursztynem i jego potencjałem – zapowiedział prof. dr hab. Waldemar Moska, rektor AWFiS w Gdańsku.
Dla najlepszych – laury!
Na tych, którzy nad teorię przedkładają jednak praktykę złotniczą, czeka trzech mistrzów ze Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych skupiającego utalentowanych artystów i projektantów biżuterii: Andrzej Kupniewski, Marcin Tymiński i Jan Materek, którzy poprowadzą warsztaty dla wszystkich zainteresowanych skutecznym opanowaniem podstawowych technik złotniczych. Jak wielkie mistrzostwo można osiągnąć i jak wspaniałe przedmioty jubilerskie można tworzyć, pokaże wywołujący zawsze wiele pozytywnych emocji „Konkurs na Najatrakcyjniejszą Biżuterię z Bursztynem” (emocje są tym większe, że uczestników konkursu nie tylko oceniają, ale i typują członkowie fachowego, międzynarodowego jury spośród oferty wystawców), jak również tradycyjnie już towarzyszące targom AMBERMART wystawy – w tym roku na autorskiej wystawie „Bursztyn klasycznie?” w Muzeum Bursztynu swój artystyczny dorobek zaprezentuje Andrzej Adamski, laureat licznych konkursów złotniczych, twórca nowoczesnej biżuterii oraz obiektów sakralnych.
A Mariacka zatańczy…
Zwieńczeniem AMBERMARTU będzie towarzyskie spotkanie na ulicy Mariackiej – uznawanej za najpiękniejszą w Gdańsku i nazywanej także Bursztynową Piątą Aleją – tym razem pod hasłem „Mariacka tańczy”. Organizatorzy – Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników oraz Międzynarodowe Targi Gdańskie – zapraszają do pląsów w rytm muzyki z różnych regionów świata! Będzie i flamenco, i tango argentyńskie, i jazz, i wiele, wiele więcej muzyki i do słuchania, i do tańca. – Nie spieszcie się do domów, zatańczcie z nami – zachęca Ewa Rachoń.
PATRONI HONOROWI:
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, Wojewoda Pomorski, Marszałek Województwa Pomorskiego, Prezydent Miasta Gdańska
AMBERMART 2018 | www.ambermart.pl
Data: 6-7 września, 10:00-18:00 | 8 września, 10:00-16:00
Miejsce: AMBEREXPO Centrum Wystawienniczo-Kongresowe, ul. Żaglowa 11, Gdańsk
Rejestracja online dla gości branżowych oraz mediów: www.ambermart.pl
Organizacja: Międzynarodowe Targi Gdańskie SA
Dyrektor projektu: Ewa Rachoń | ewa.rachon@mtgsa.com.pl | tel. 58 55 49 134
Szczegółowy program targów:http:http://ambermart.amberexpo.pl/title,PROGRAM,pid,4011.html