Belt & Road Brand Expo to targi towarów eksportowych z państw z całego świata organizowane w ramach wspierania chińskiego projektu Pasa i Szlaku. Ich celem jest zbudowanie platformy handlowej oraz zwiększenie dostępności do rynku chińskiego kolejnych grup produktowych, zwłaszcza z krajów znajdujących się na trasie szlaku, w tym Polski.
- Po formule promocji polskiego sektora eksportowego w ramach platformy współpracy krajów EŚW 16+1 inicjatywa Pasa i Szlaku daje doskonałą okazję do dalszych inicjatyw zwiększenia wolumenu polskiego eksportu do Chin. Polska jako jeden z niewielu krajów europejskich uczestniczy w obecnym wydarzeniu - komentuje Andrzej Juchniewicz, kierownik biura handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Szanghaju.
Juchniewicz dodaje, że wartość polskiego rynku biżuterii z bursztynu wynosi ok. 200 mln euro, a ponad połowa produkcji jest sprzedawana za granicę - w dużej części do Chin. - Polskie wyroby bursztynnicze od lat furorę na tamtejszym rynku. Dlatego też na targach Belt and Road Expo w Szanghaju wystawia się aż osiem polskich firm z tego sektora - podkreśla.
Podczas targów odbył się roadshow produktów polskich producentów, a we współpracy z Beske International zorganizowane zostały warsztaty dotyczące eksportu produktów spożywczych do Chin.
Belt & Road Brand Expo obejmują takie branże jak:
-
żywność i napoje
-
lifestyle
-
turystyka i kultura
-
sport i zdrowie
-
inwestycje i handel
Organizatorzy Belt and Road Brand Expo zaprosili Polskę do uczestnictwa w sztandarowym wydarzeniu ogłoszonym przez prezydenta ChRL - China Import Expo, które odbędzie się 5-10 listopada 2018 r.
Źródło: PAIH, 11.12.2017.