Polska jest uznawana za wyróżniającego się uczestnika Wystaw Światowych. W Dubaju chcemy kontynuować opowieść o Polsce jako kraju, którego główny potencjał stanowią ludzie - kreatywni, pracowici, wykształceni, gotowi do współpracy, pełni energii i sprytu. Jako Komisarz Generalny chcę dołożyć wszelkich starań, aby ta wielostronna prezentacja Polski na Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju przyniosła wymierne efekty - nie tylko w kontekście wizerunkowym, ale i gospodarczym. Jesteśmy przekonani, że nasze inicjatywy będą realnym wsparciem dla polskich firm w ekspansji na rynkach Bliskiego Wschodu - mówi Adrian Malinowski, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej EXPO 2020 w Dubaju.
Adrian Malinowski zastąpił na stanowisku Komisarza Generalnego ministra finansów Tadeusza Kościńskiego.
Za udział Polski w Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju odpowiada Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) pod nadzorem Ministerstwa Rozwoju.
EXPO 2020 w Dubaju zostanie zorganizowane pod hasłem: "Connecting Minds, Creating the Future" - "Łącząc umysły, tworzymy przyszłość". Temat przewodni rozwijają trzy podtematy: Opportunity (Szanse), Mobility (Mobilność) i Sustainability (Zrównoważony Rozwój).
EXPO 2020 w Dubaju ma stanowić powrót do pierwotnych założeń wystaw światowych. Temat przewodni EXPO 2020 podkreśla zbliżenie narodów i ludzi poprzez współpracę, zwracając uwagę, że wyzwania dzisiejszego świata są tak złożone i skomplikowane, że nie sposób ich rozwiązać w izolacji. Aby sprostać globalnym problemom, należy działać razem, bez względu na szerokość geograficzną, bariery instytucjonalne czy różnice kulturowe. EXPO 2020 ma być platformą współpracy, przykładem na to, jak wiele można osiągnąć, łącząc siły w celu sprostania globalnym wyzwaniom.
Polska na EXPO 2020 w Dubaju
Polska od wielu lat jest aktywnym uczestnikiem Wystaw Światowych. W Dubaju oprócz budowy Pawilonu i stworzenia własnej ekspozycji w Dubaju, planowana jest realizacja programów oraz wydarzeń towarzyszących, a także udział w inicjatywach Organizatora. W myśl hasła Wystawy „Łącząc umysły, tworzymy przyszłość”, w przygotowania Polski do udziału w EXPO Dubaj 2020 zaangażowanych jest kilkadziesiąt podmiotów publicznych oraz prywatnych.
Rekomendowane przez organizatorów tematy przewodnie ekspozycji - zrównoważony rozwój i mobilność - Polska rozszerza w trzech wątkach tematycznych: technologia, współpraca międzynarodowa i natura. Hasło Polskiego Pawilonu brzmi: "Creativity inspired by nature". Polska zostanie zaprezentowana jako silny ośrodek współpracy, który poprzez rozwój nauki oferuje światu zrównoważone, przyjazne środowisku, inspirowane naturą technologie.
Cele obecności Polski na EXPO w Dubaju obejmują zarówno wzmocnienie wizerunku Polski na arenie międzynarodowej, jak i promocję gospodarczą. Zakładamy wielowymiarową prezentację technologii i firm reprezentujących branże strategiczne z punktu widzenia potencjału eksportowego na rynki Bliskiego Wschodu, a tym samym realny wzrost transakcji biznesowych. Dzień Polski na Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju planowany jest na 7 marca 2021 roku.
Program gospodarczy: 50 mln zł na promocję firm w Dubaju
EXPO 2020 w Dubaju to prestiżowe wydarzenie o ogromnym znaczeniu gospodarczym. Udziałowi Polski towarzyszy szeroka oferta dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą ubiegać się o wsparcie finansowe, organizacyjne i promocyjne, wykorzystując udział Polski w EXPO 2020 w Dubaju jako szansę do budowania relacji z partnerami biznesowymi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i całej Zatoce Perskiej. Program gospodarczy obejmuje m.in. program partnerski dla firm, wsparcie gospodarcze oferowane przez 12 regionów biorących udział w EXPO 2020 w Dubaju, program "Polskie Mosty Technologiczne", a także możliwość uzyskania kontraktu w ramach kilkudziesięciu zamówień publicznych ogłaszanych przez PAIH w związku z realizacją projektu.
Jednym z kluczowych elementów programu gospodarczego jest konkurs "Go to brand", który daje przedsiębiorcom możliwość promocji swoich marek w kontekście udziału naszego kraju w tegorocznej Wystawie Światowej.
Wnioski przyjmowane są przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości od 3 do 31 marca. Udział w programie "Go to brand", dzięki wsparciu finansowemu, umożliwia realizację m.in. misji wyjazdowych, udział w targach branżowych na terenie ZEA, udział w Polish Games Show czy dodatkowe działania promocyjne. Budżet konkursu wynosi 50 mln zł.
Kulminacją inicjatyw gospodarczych będzie Forum Gospodarcze Polska - Zjednoczone Emiraty Arabskie, które będzie częścią obchodów Dnia Polski na EXPO 2020 w Dubaju w marcu 2021 roku.
Więcej: Adrian Malinowski pokieruje przygotowaniami do Wystawy Światowej EXPO 2020 w Dubaju
Źródło: PAIH
Przeczytaj także: 50 MLN ZŁ NA PROMOCJĘ FIRM W DUBAJU