Eksport Türkiye nie słabnie pomimo niepowodzeń w globalnym łańcuchu dostaw, które mają głęboki wpływ na cały świat, wojny rosyjsko-ukraińskiej i kryzysu energetycznego. Ważną pozycję w zakresie produktów eksportowych zajmuje „sektor jubilerski”. Podczas gdy sektor jubilerski wyeksportował w 2022 roku 5 miliardów 855 milionów dolarów, eksport złota i srebra wzrósł o 7%, a eksport biżuterii kamiennej o około 33%. Przedstawiciele tak wybitnego sektora przygotowują się do spotkania po raz 53. na „Istanbul Jewelry Show”, które odbędzie się w dniach 16-19 marca 2023 r. przez Informa Markets w Istanbul Expo Center. 1500 firm i marek zaprezentuje się na targach obejmujących takie grupy produktów jak biżuteria złota, diamenty, biżuteria z kolorowych kamieni, kamienie szlachetne i półszlachetne, perły, biżuteria srebrna, biżuteria srebrna i srebrne artykuły gospodarstwa domowego, odlewnictwo, rafineria, zegarki, ekspozytory i opakowań, maszyn i urządzeń oraz podbranży, sejfów jubilerskich, oprogramowania, logistyki i oświetlenia. Firmy wystawiające się na targach, które dają możliwość spotkania i współpracy z kupcami od USA po Indie i wiele innych regionów, zaprezentują swoje specjalne produkty i kolekcje 40.000 profesjonalistów z branży pochodzących z ponad 140 krajów. Wyznaczone zostaną trendy branży jubilerskiej Targi goszczące krajowych i międzynarodowych profesjonalistów będą nie tylko prezentować Klub Projektantów, wspólny projekt Stowarzyszenia Eksporterów Biżuterii i Istanbul Jewelry Show, ale także zapewnią projektantom i mistrzom biżuterii możliwość zaprezentowania projektów i biżuterii na ich własne stoisko. Ta przegródka w przestrzeni wystawienniczej gwarantuje otwarcie się projektantów na świat. Na targach odbędzie się również „Art for Jewelry – Inspiration Hub” we współpracy ze Stowarzyszeniem Eksporterów Biżuterii i Izbą Jubilerów w Stambule. WSGN, światowa firma prognozująca trendy numer 1, ogłosi trendy branżowe w ramach wydarzenia, które ma na celu wkład sztuki i artystów w sektor jubilerski za pomocą różnych projektów. Turecki sektor jubilerski jest promowany na świecie Şermin Cengiz, założyciel Istanbul Jewelry Show, powiedział: „Biżuteria jest wiodącym produktem o wartości dodanej. Biżuteria stanowi 80% z 6 miliardów dolarów eksportu na naszych targach. Rezerwy złota odkryte w Türkiye mają pozytywny wpływ na krajowy eksport i popyt. Wyruszyliśmy w tę podróż 37 lat temu z wystawą 38 firm, a teraz oferujemy wyjątkowe środowisko, w którym turecki sektor jubilerski jest promowany na całym świecie. Będziemy nieustannie tworzyć nowe miejsca pracy w naszym sektorze i dalej zwiększać nasz cel eksportowy”. Zrównoważony rozwój wysuwa się na pierwszy plan na targach Kilka wrażliwych środowiskowo prac zwraca uwagę na znaczenie zrównoważonego rozwoju. Zgodnie z wizją zrównoważonego rozwoju wydarzenie obejmuje takie szczegóły, jak redukcja materiałów drukowanych, recykling identyfikatorów i dywanów wystawowych, oszczędność energii dzięki technologii LED, przygotowywanie online ankiet dla zwiedzających za pomocą tabletów w celu zmniejszenia zużycia papieru i transportu wystawców oraz odwiedzających teren wystawy transportem masowym w celu zminimalizowania emisji CO2.
Istanbul Expo Center w dniach 16-19 marca 2023 r
przeczytano 797
Biżuteria gospodarki lśni.
Biżuteria ekonomii błyszczy każdego dnia. Mając roczną produkcję złota na poziomie 35 ton, Türkiye pobiło rekord eksportu biżuterii w wysokości 419,9 milionów dolarów w styczniu. Znajdując się w pierwszej dziesiątce krajów pod względem światowej produkcji złota, Türkiye przygotowuje się do organizacji po raz 53. „Istanbul Jewelry Show”, jednego z 5 największych targów biżuterii na świecie. Targi, które zostaną zorganizowane przez Informa Markets w Istanbul Expo Center w dniach 16-19 marca 2023 r., mają na celu przybliżenie najnowszych produktów i usług 1500 firm i marek z ponad 40 000 profesjonalistów z branży pochodzących z ponad 140 krajów.